Övrigt


Här har vi samlat information om bland annat service, vår båtskola och charter

Video är en sida med alla våra filmer inbäddade från YouTube.
Chartersidan länkar till vår charterverksamhet där man både kan hyra båt och köpa båt för att lägga in i uthyrningen.
Båtskola beskriver vår kursverksamhet och den introduktionskurs vi erbjuder.
Om oss beskriver oss och vår historia.
Exklusivt för våra kunder finns även Owners Club där båtägare kan få tips om t ex vinterkonservering eller riggen.
Chartersidan länkar till vår charterverksamhet där man både kan hyra båt och köpa båt för att lägga in i uthyrningen.
Serviceavdelningen är en sektion på hemsidan där våra kunder kan beställa delar samt anmäla reklamation.


Här har vi samlat ett antal användbara länkar med marin anknytning

Bavaria Yachtbau i Tyskland: Öppna i nytt fönster »
Farr Yacht Design: Öppna i nytt fönster »
Design Unlimited: Öppna i nytt fönster »
Too Design: Öppna i nytt fönster »

Läs Vi Båtägares reportage från varvet i Tyskland;
Öppna i nytt fönster »

Grand Soleil: Öppna i nytt fönster »

Greenline Hybrid: Öppnas i nytt fönster »

Divarelaterat
En Diva 35-ägares hemsida om sin båt. Mycket information om alla modeller: Öppna i nytt fönster »

Diva 38-ägare som bygger sin egen båt;
Öppna i nytt fönster »

Båtförmedling:
Distansbåtar: Öppna i nytt fönster »
Maxibryggan: Öppna i nytt fönster »

Rigg och mast i Stockholm:
Ship Shape: Öppna i nytt fönster »

Försäkring;
Atlantica; Öppna i nytt fönster »

Pantaenius: Öppna i nytt fönster »

Marinföretag:
Volvo Penta: Öppna i nytt fönster »

Elvström Sails: Öppna i nytt fönster »

Seldén Mast: Öppna i nytt fönster »

Harken: Öppna i nytt fönster »

Kapell & Annat: Öppna i nytt fönster »

Saltsjöbadssegel: Öppna i nytt fönster »

Seaquip båtstöttor: Öppna i nytt fönster »

Aktuellt:

Elvström EPEX GLP

Det nya EPEX GLP membranet är en vidareutveckling av det mest avancerade och hållbara membranet på marknaden. GLP är ett nytt material som används som en taffeta antingen på utsidan av membranet eller på insidan. Det har en grå finish och ger ett segel som kombinerar hög prestanda med utmärkt hållbarhet. Det är också lättare jämfört med traditionell taffeta. För bästa hållbarhet väljer man GLP på båda sidorna av membranet och för prestanda nära ett rent racing-segel väljer man GLP på insidan.
Läs om EPEX GLP HÄR!